2008. október 17., péntek

Kötögetek

Hát végülis tartottam magam az ígéretemhez, mármint, hogy új hímzésbe nem kezdek, helyette inkább elkezdtem kötögetni.
El is készült már két sapi a fiúknak, csak sajna a második mintájának az átméretezése nem sikerült túl fényesen, így akkora lett a sapi, amekkora kb. tavaly télen kellett rájuk, vagy még attól is kisebb. A próbát nem nagyon tudtam erőltetni, mert végig zoknikötőtűvel kötöttem, ugyanis nincs egyforma méretű kör- és zoknikötőtűm, hogy menet közben tudtam volna váltani.
Az első sapka mérete viszonylag jó lett, azt egy nemrég kapott könyvből kötöttem. A képen jól látszik, hogy eredetileg milyen vidám színű fonalakból kötötték, de hát itthon hasonlót sem nagyon van esélyem kapni. Egyébként a sapkát két részből kellett összevarrni, hogy őszinte legyek most először csináltam ilyet és többet nem is nagyon szeretnék. Nem is lett túl szép. A tetején még csak elmegy a matracöltés, de oldalt és a ferde részeken...... Ja aztán nem tetszett a megkötője, amit láncszemekből kellett horgolni (ilyet is először csináltam) és amikor megpróbáltam eltávolítani véletlenül átvágtam egy szálat. Azt nagy nehezen összehúztam, hogy ne látszódjon és ne is bomoljon, de a megkötőket azóta sem volt lelkierőm elkészíteni.


Én Red Heart Fina DK-ból dolgoztam, ha minden igaz 100% gyapjú.


Most már kicsit unom is a kötést pedig nagyon kellene a fiúknak kesztyű, (ehhez már egy prototípus el is készült Jucuu segítségével) és nagyon szeretném megpróbálni a zoknikötést is (fonal már ahhoz is megvan) szintén Jucuu leírása alapján.


Ugyanakkor már kezdenek hiányozni a hímzések is, úgyhogy a 2 kesztyű után lehet, hogy egy kicsit pihentetem a kötést.

Nincsenek megjegyzések: