2011. november 20., vasárnap

csak egy gombolyag.......sapkák és mohair sál

Ami a címet illeti tulajdonképpen ez az egy projekt, ami valóban egyetlen gombolyagból készült. Mégpedig egy olyan gombolyagból, ami jó régen ott feküdt már a dobozomban. Lucának gyorsan megkötős sapka kellett (mert minden mást lecibált a fejéről, amúgy néha ezzel is próbálkozik), és ez volt a leglányosabb fonal amit hirtelen találtam. Meg úgyis csak ez az egy volt belőle. Márkáját tekintve merino mix 50% merino 50 % akril. Azt hiszem. Minta itt. Ihlet Flier Judittól.

A következő is majdnem egy gombolyagos. Végül is egy gombócnyi Schachenmayr Hair-ből és egy fonalmányi Barka Felhő Marrakesh-ből készült. A Hair-t valamikor az özönvíz előtt vettem, amikor még nem volt jellemző ez a típusú fonalválaszték, konkrétan ennyire színes holmit csak elvétve lehetett látni. A fényképezőgépem egyébként nem nagyon kedveli ezt a színt. Aztán megláttam a sálat ebben a könyvben (ez is évekkel ezelőtt volt) és azóta tudtam, hogy ebből a mohair fonalból ez a sál fog készülni, csak mostanáig vártam a megfelelő fonalra, amivel kombinálhatom. A nagy tűk miatt irtó gyorsan elkészült, nem volt időm ráunni. Így karácsony előtt nagyon gyorsan lehet ajándékot varázsolni az ilyen mintákból.
Egyébként a könyv akciós a librinél, lehet, hogy máshol is. 1500-t szerintem nagyon megér. Főleg kezdőknek, ugyanis az egyes mintákon keresztül bemutat egy csomó izgalmas technikát. Érinti például a fonalfestést, vagy a nemezelést is.



Mondanám, hogy a következő sapka kakukktojás, de igazából mégse. Ugyanis egy gombolyag kellett ehhez is, csak egy 10 dkg-os rikker 2 ágú merinó gombolyag. Nekem nagyon nagy lett, pedig az eredeti mintától kisebbre csináltam, vagyis ahogy ott is javasolják a rövidebb verzióhoz, az első csavarás után én csak 3X ismételtem a mintát a fogyasztás előtt. El sem tudom képzelni, mi lett volna ha még egy ismétléssel hosszabbra csinálom. Mondjuk valószínűleg az én fonalam jóval vastagabb volt, mint amilyennel a minta dolgozik.
Most ahogy nézem a képet egészen tetszik. Pedig sajnos már el is ajándékoztam.

3 megjegyzés:

muzsi írta...

Nagyon tetszik a ket fonal talalkozasa! Egyszeruen augyanazzal a szemszemmal haladtal tovabb?

swarbli írta...

Nem. A mohair résznél 30 szem van (elfért volna 40 is, mert én vékonyabb tűt használtam, mint amit a minta írt), ami a vastagabb fonalas résznél a felére csökken, majd utána a mohair résznél újra duplájára nő. Én 8-as (ez volt a legnagyobb itthon) és 5-ös tűvel csináltam. Az eredeti mintánál egyébként a vastagabb fonal tweed.
Ja a mohair rész harisnyakötéssel a másik lustakötéssel készül, de azért gondolom ez látszik is.

muzsi írta...

Koszi. Talan jovo telen csinalok ilyesmit, ket masfwjta fonallal, annyira jooooo a mohair meg a szerelmeme lett ostansag.